تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 17:12
کد خبر : 9227

قرارهای مدیری که قول و فعلش یکی‌ است

مدیرعامل ایران خودرو برای عملی كردن وعده هایش، برنامه ریزی دقیقی انجام داده است و برای رونمایی از هر یك از دستاوردهای این شرکت خودروسازی، تصمیم گرفته تا در قالب یك «قرار» با مردم و جامعه تا پایان سال، موفقیت های ایران خودرو را اطلاع رسانی كند.

به گزارش پایگاه اخبار خودرویی ایران به نقل از پرشین خودرو، مهدی خطیبی، مدیر خوش‌ نام صنعت خودرو، از روز آغاز به كارش در بزرگ‌ترین خودروسازی كشور، برنامه‌های مختلفی را در دستور كار خود قرار داده و در حال عملیاتی سازی آن است. مدیر پرانرژی و با انگیزه ایران خودرو، قول‌های خود را به فعل خواهد رساند و تمامی آن را تا حصول نتیجه نهایی دنبال خواهد كرد.

سوابق او نشان می دهد، مدیری خوش قول است و سطوح حاكمیتی می تواند روی وعده هایش حساب كرده و از تحقق آن آسوده خاطر باشد. اگر قولی را در زمینه توسعه محصول به وزیر صمت داده، آن را به صورت جدی به فعل تبدیل خواهد كرد. در آخرین اظهاراتش، عنوان كرده كه هر سال چند خودروی جدید معرفی خواهد كرد و طبق قولی كه داده، هفت محصول جدید و فیس لیفت شده، امسال رونمایی خواهد شد.

خطیبی برای عملی كردن وعده هایش، برنامه ریزی دقیقی انجام داده است و برای رونمایی از هر یك از دستاوردهای ایران خودرو، تصمیم گرفته تا در قالب یك «قرار» با مردم و جامعه تا پایان سال، موفقیت های ایران خودرو را اطلاع رسانی كند. اولین قرارش اعلام به تولید رسیدن اولین كشنده اتوماتیك H5 فوتون بود كه در اوایل اردیبهشت ماه در ایران خودرو دیزل انجام شد.

او به دنبال ایجاد آرامش و آسودگی خاطر میان مردم و مشتریان است و تمام همت و تلاش خود را متعهدانه برای اجرای برنامه ها و پروژه هایش در كوتاه ترین زمان به كار بسته است. مدیری كه مسوولانه و به دور از حواشی رسانه ای و به اصطلاح «شوآف» گرم كار و فعالیت و خدمت به صنعت خودروی كشور است.

رویكردهای رسانه ای و تعهد به پاسخ‌گویی به افكار عمومی نیز از سیاست های مدیرعامل ایران خودرو نیز مورد توجه است كه این رویكرد در كل مجموعه جاری است. در برنامه رونمایی و تولید كشنده شركت ایران خودرو دیزل، درج اشتباه عنوان «اولین» كشنده در بنرهای مراسم، این شركت را براساس استراتژی های مدیرعامل گروه، ملزم به عذرخواهی از جامعه رسانه ای كشور كرد.

تعریف استاندارد ۱۸ ماهه برای تعریف و اجرای پروژه توسعه ای كه پیش از این با مشكلات متعددی مواجه بود، از دیگر برنامه های جهادی این مدیرعامل با تجربه است. او زمان طراحی تا تولید انبوه پروژه ها را ۱۸ ماه تعیین و تببین كرده است. تیم های تحقیقاتی ایران خودرو برای به اجرا رسیدن پروژه ای كه به تصویب مدیرعامل رسیده در روزهای تعطیل نوروز نیز در محل كارشان حاضر شدند تا ایده وی را هر چه سریع تر اجرایی كنند. TF21 نام پروژه‌ای است که محصول آن حداکثر ۱۸ ماهه به دست مردم خواهد رسید. محصولی مدرن و زیبا.

شركت ساپكو، در دوران مدیریت خطیبی باید برای جلوگیری از تولید خودروی ناقص و زدن تیشه به ریشه این شجره شوم و خبیثه، اقدام كند تا دیگر مشکلی به‌ نام خودروی ناقص ذهن و روح مردم و مسولان را چنگ نزند. به گفته خطیبی، حذف خودروی ناقص دستاورد مهم تری برای كیفیت محصولات دارد، این اقدام سبب ارتقای ۲۵ درصدی کیفیت و کاهش هزینه چشمگیر چند هزار میلیاردی خواهد شد. این اعداد را مدیران صادق و راست‌گوی خطیبی تحلیل و محاسبه كرده و در اختیارش قرار داده اند و او نیز امسال با حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید، بیش از این اعداد را محقق خواهد كرد. خبرهای خوبی برای حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید در راه است كه به زودی از سوی ایران خودرو اعلام خواهد شد.

راه اندازی پاورترین، با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های موجود در گروه صنعتی ایران خودرو را پیش از آمدن به این شركت در سر داشته است. ایده این موضوع را از قبل در ذهنش پرورش داده و به محض ورود به بزرگ‌ترین خودروساز كشور، در كوتاه ترین زمان ممكن آن را عملی كرده است.

خطیبی در دورانی كه در شركت های تویوتا و فیات مشغول به كار بوده، با توجه به ساختارهای پیشرفته این شركت ها، پیاده سازی مركز توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه در ایران خودرو را نیز در سر پرورانده است. او این مركز را به دست یک مدیر لایق و کارکشته سپرده تا در كوتاه ترین زمان ممكن بتواند برنامه تولید و تامین و همچنین صادرات قوای محركه را به عنوان یكی از مسیرهای سودآوری ایران خودرو به كار بندد. مدیری كه برای این مركز تعیین كرده، در گذشته، مدیرعامل ساپكو بوده و در سال های اخیر نیز در گروه بهمن مشغول به كار بوده است، اما با چانه زنی های خطیبی، این مدیر لایق و شایسته بi خانه خود بازگشت تا خدمت به صنعت خودروی كشور را در ایران خودرو ادامه دهد.

مدیر مركز توسعه تجارت و خدمات قوای محركه، در ایران خودرو می تواند فعالیت های موثرتری داشته باشد. او باید فروش موتور و گیربکس و اکسل را به خارج از گروه صنعتی ایران خودرو مدیریت کند تا علاوه بر داخلی سازی، قدرت رقابت پذیری خودروهای ایرانی در بازارهای بین المللی را افزایش دهد. ضمن این‌که بخش مهمی از درآمد ایران خودرو هم باید از این طریق محقق شود تا امکان سرمایه گذاری بزرگ برای قوای محرکه فراهم و ایران عزیز، تبدیل به تولیدكننده مهم و بزرگ قوای محرکه در جهان شود. این مسیر، سبب معرفی ایران خودرو به عنوان خودروساز مطرح جهانی نیز خواهد شد كه با افق دید بلند مدیرعاملش میسر می شود.

پروژه تكنوسنتر كه بیش از این در حد سخن و شعار بود نیز در دوره خطیبی به مرحله عملیاتی رسیده و با انتصاب شایسته دیگری، مسیر جهانی شدن برای ایران خودرو هموار شده است. مدیر لایقی كه برای این حوزه منصوب شده نیز پیش از این مدیرعاملی شركت تام را برعهده داشته كه به تشخیص خطیبی، برای استفاده از توان وی در حوزه تكنوسنتر، در این بخش ادامه كار خواهد داد.

خطیبی، با اعتقاد به اقتصاد آزاد، واردات را نه تنها تهدیدی برای تولید ملی و داخلی نمی داند، بلكه آن را عاملی برای رشد و توسعه صنعت خودروی داخلی می داند. او صراحتا در مصاحبه ها با رسانه ها اعلام كرده كه با واردات مشكلی ندارد و از آن استقبال می كند.

مدیرعامل ایران خودرو، وجود مافیا در خودروسازی را به شدت نفی می كند و این گونه واژه ها را قبول ندارد. تاكنون در چندین مصاحبه اعلام كرده است كه مدعیان وجود مافیا چرا آن را معرفی نمی كنند؟ خطیبی به كارگیری واژه های این‌چنینی را صرفا بازی با افكار عمومی و ذهن و فكر مردم می داند. و معتقد است برای موفقیت باید كارهای ریشه ای و به دور از تهمت، افترا و برچسب زنی و فقط برای افتخار نام ایران و ایرانی انجام داد.

اطلاعات و آمار تولید خودروی کامل در ایران خودرو، از ابتدای امسال تا نیمه اردیبهشت حدود ۱۵ هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. مدیرعامل ایران خودرو تولید ناقص را تولید نمی‌داند و عملكرد تولید را برمبنای خودروهای كامل ارایه می كند، اعلام آمار تولید ناقص را منحرف کردن ذهن مردم و مسولان و ضعف مدیریتی می‌داند.

او، تعداد عرضه محصول به بازار را خیلی مهم می‌داند و از همین روی، تعداد عرضه محصولات ایران خودرو نسبت به سال قبل، رشد چشم‌گیری داشته است. رکوردهای عرضه روزانه ۴۲۰۰ دستگاه و تحویل حضوری روزانه ۱۲۰۰ دستگاه كه اتفاقی بی سابقه در صنعت خودروی كشور است، متعلق به دوره مدیریت اوست.

رضایت شبكه تامین و قطعه سازان از مدیرعامل ایران خودرو نیز اجرای اهداف این خودروساز را تسریع می كند. پرداخت منظم مطالبات قطعه سازان و ایجاد اطمینان در میان مدیران شركت های تامین كننده، مسیر تحقق تولید امسال ایران خودرو را هموار كرده و اتحاد این شركت با قطعه سازان نتایج موثر و مفیدی را برای تولید رقم زده است. خطیبی شنونده مشكلات و خواسته های قطعه سازان است و نهایت تلاش خود را برای تامین و ایجاد رضایت تامین كنندگان انجام می دهد.

اتحاد استراتژیك با سایپا كه پیش از این در حد شعار و حرف باقی مانده بود، در دوران مدیریت خطیبی شكل اجرایی و عملیاتی یافته و صداقت و عدم نگاه جزیره ای مدیرعامل ایران خودرو نتایج ارزنده ای را برای صنعت خودروی كشور رقم خواهد زد. خطیبی با مدیرعامل سایپا افكار بزرگی برای توسعه صنعت خودروی كشور دارند. شاهین سایپا در انتظار بال های پروازی است كه ایران خودرو در اختیارش خواهد گذاشت. اخبار مهمی از اتحاد این دو خودروساز در راه است. دو خودروساز با پیشنهاد خطیبی، در کنار قطعه سازان و خودروسازان بخش خصوصی، شورایی را راه اندازی کرده اند بنام شورای هماهنگی صنعت خودرو‌ كه نتایج همكاری در این شورا به نفع صنعت خودروی كشور خواهد بود.

عزم ایران خودرو با حضور خطیبی جزم شده و با انرژی و توان مضاعفی كه به مجموعه تزریق شده، مسیرهای پیشرفت و تحول در صنعت خودرو هموار شده است. كسب موفقیت، میسر نخواهد شد مگر با ادامه اجرای سیاست ها و رویكردهای خطیبی در ایران خودرو.

وی می تواند مشاور خوبی در حوزه اقدامات و تصمیمات وزارت صمت نیز باشد، كما این كه اعلام انحصار در فروش خودرو به صورت قرعه كشی آن هم توسط دولت، با نظرات خطیبی می توانست شكل و مسیر دیگری را در پیش گیرد و این گونه سبب نارضایتی مردم نشود چرا كه وی اعتقادی به انحصار در هیج حوزه ای ندارد.

در میان هیاهوی رسانه ای و حواشی كه بدخواهان برای صنعت خودروی كشور ایجاد می كنند، مدیری توانمند و مقتدر، بی توجه به مسایل حاشیه ای، به اصل موضوع تولید و ارتقای صنعت خودرو می پردازد و با استقبال از انتقادات سازنده و با اعتقاد به فضای كار اخلاق مدارانه، در تلاش برای رفع مشكلات و مسایل خودروسازی كشور و ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان است.

اعلام نادرست عدد خودروهای ناقص كه به صورت ماهرانه كم تر از میزان واقعی بیان شد، عزم خطیبی را برای دست یافتن و تحقق وعده ای كه به رییس جمهوری محترم داده جزم تر كرد تا در روز سیزدهم فروردین ماه، اعلام كند كه خودروهای كف پاركینگ فراتر از هدف تعیین شده توسط رییس جمهوری كاهش یافته است. هر چند که برخی افراد با اهدافی خاص، سعی در مخدوش کردن این کار بزرگ و مهم داشتند، اما مدعیان و مطرح كنندگان اخبار نادرست، خبرنگاران رسانه ملی، از همه مهم‌تر خطیبی و خدای او صحت این موضوع را می دانستند كه اطلاعاتی كه منتشر شده به دور از ریا و فریب و واقعی بوده است.

رویكرد مثبت اندیشی مدیرعامل ایران خودرو در مقابل پلیس راهور نیز قابل تحسین است. او تخریب های صورت گرفته از سوی پلیس را نیتی خیرخواهانه برای بهبود صنعت خودرو توصیف كرد و وعده داد تا جایی خودروسازی كشور را توسعه دهد تا دیگر صحبتی از حذف تولید ملی نشود.

خطیبی، بلافاصله پس از بازدید سرزده رییس جمهوری از ایران خودرو، ابلاغیه افزایش گارانتی محصولات را ۱۵ روز زودتر از موعد مقرر اجرا كرده است. در نیمه اردیبهشت ماه، آمار خودروهای ناقص در ایران خودرو به ۲۷ هزار دستگاه رسیده و فراتر از دستوری است كه رییس جمهوری به این شركت ابلاغ كرده است.

او با اعتقاد به این‌که پیکان، تیم صنعت خودرو است و مخارجش باید توسط کل صنعت تامین شود، مدل جدیدی برای تامین مالی این باشگاه طراحی کرده است.
باشگاه پیکان بدون صرف یک ریال هزینه توسط ایران‌خودرو، میزبان جام باشگاه‌های آسیا شد. مخارج تیم توسط قطعه سازان تامین می‌شود و تبلیغات آنان روی پیراهن تیم و یا اطراف زمین بازی انجام می‌شود که این رویکرد باعث سودآوری برای باشگاه پیکان نیز شده است.
برهمین اساس، در بازی با پرسپولیس، ثبت نام و لوگو بر روی پیراهن پیکان اجرایی شد.

تزریق امید به جامعه رویكرد و شیوه مدیریتی خطیبی است. او با عمل به وعده هایش این امید را در جامعه زنده می كند كه صنعت خودروی كشور قابلیت و توانمندی زیادی دارد كه باید به كار گرفته و به جهانیان شناسانده شود. این انرژی مثبت و دلگرمی علاوه بر جامعه، در گروه صنعتی ایران خودرو نیز جاری است، او با اعتقاد به نقش منابع انسانی در كیفیت محصول، در دیدار با كارگران و حضور مستمر در شیفت های كاری شبانه روزی، برای ایجاد نشاط و سرزندگی در خطوط تولید برای تولید با كیفیت تلاش می كند. دورهمی های كوتاه و در عین حال دوستانه خطیبی با كارگران در تقویت روحیه همبستگی میان مدیران و كارگران این شركت نقش بی بدیلی را ایفا می كند كه نتایج آن در افزایش كیفیت محصولات ایران خودرو در آینده ای نزدیك برای مشتریان ملموس خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi